Khamis, 30 Julai 2009

Bengkel PMR anjuran JPWP

Assalamualaikum wm. wbt dan salam ukhwah

Pada 29 dan 30 Julai 2009. Unit Kurikulum JPWP telah menganjurkan bengkel Sejarah PMR bertempat di Memorial Tunku Abdul Rahman Putra (MTARP). Aku dan Pn Normala Ahmad dari SMK Wangsa Melawati diamanahkan untuk menjadi penceramah. Aku bercakap fasal persiapan menghadapi kertas sejarah PMR dan Pn Normala bercakap fasal belajar cara belajar. Harapan kami guru-guru sumber sejarah, apatah lagi En. Hadi Penolong Pengarah Kajian Kemasyarakatan JPWP (yang sehari suntuk bersama kami) memikul tanggungjawab JPWP menaruh harapan besar program ini akan meningkatkan prestasi mata pelajaran sejarah di WP Kuala Lumpur, walaupun pelajar yang hadir adalah kecil bilangannya. Harapan kami, ilmu yang diperoleh bersama kami akan dikongsi bersama rakan-rakan lain di sekolah yang tidak berkesempatan hadir.

Di sini disertakan gambar-gambar program tersebut

Gambar pemandangan di MTARP

Aku sedang berceloteh di hadapan pelajar


peserta program kusyuk dengan program

Pn Normala sedang berceramah "Belajar cara belajar"

Serius menjawab soalan bengkel

Antara peserta yang terlibat dengan program

Penuh perhatian dan setinggi harapan
Serius mendengar

Suasana di MTARP selesa dan kondusif untuk bengkel dan seminar

Aku seperti biasa berceloteh, moga sumbangan aku yang kecil ini dapat memberi manfaat yang besar kepada peserta program.
Bahan-bahan Power point program ini akan dimuatkan dalam ini nanti.
Kepada pihak JPWP, terima kasih kerana memberi kepercayaan kepada ku untuk menyampaikan ceramah kepada pelajar-pelajar dari zon Pudu, Bangsar, Keramat dan Sentul.
Tidak lupa ku ucapkan sekalung penghargaan dan terima kasih kepada Tuan Haji Che Yahya Bin Haji Che Soh, Pengetua SMK Danau Kota kerana sentiasa memberi sokongan dan dorongan untuk menjayakan usaha-usaha berterusan mendidik anak bangsa.
Cikgu Rosle Yasin
SMK Danau Kota,
Jalan Genting Klang,
Kuala Lumpur.

1 ulasan: